5 Kesalahan Umum Yang Memusnahkan Kek Lumpur Lumpur


Di sini kita akan menutup 5 kesilapan yang paling biasa yang boleh memusnahkan karya anda. Tetapi sebelum kita memulakan, saya hanya ingin mengatakan bahawa sebahagian besar kegagalan pembakar disebabkan oleh suhu yang salah. Ini boleh memberi impak dramatik kepada produk akhir yang patut dipastikan anda telah menetapkannya dengan betul. Selalu periksa resipi dengan teliti untuk memastikan ia ditetapkan dengan betul. Jika anda terus menghadapi masalah, dapatkan ketuhar anda untuk memastikan ketepatan masa depan anda berjalan tanpa sebarang masalah.

1. Underbaking

Ini boleh menyebabkan pelbagai masalah yang berlainan dan anda boleh berakhir dengan kek yang tidak bangkit, terlalu lembap dan berair dan kek anda bahkan dapat mengalir kerana adonan di tengahnya dibakar. Untuk mengelakkan ini sentiasa semak dan tetapkan suhu yang betul mengikut arahan resipi dan pastikan anda meletakkan kuali penaik pada tahap / ketinggian yang betul di dalam ketuhar. 

2. Tidak mencampurkan dengan betul

Apabila anda tidak mengadun adunan dengan betul, anda akan mendapati bahawa anda mendapat ketulan dalam kek, jika anda membuat lapisan yang mungkin tidak lagi dan lebih buruk lagi, anda mungkin tidak mendapat udara yang mencukupi. Mencampurkan dengan baik adalah penting untuk memastikan konsistensi dalam adonan supaya apabila ia bakes ia adalah lebih halus dan licin. Apabila anda bercampur dengan pemukul, pastikan untuk mendapatkannya dalam kuali dan baking sebaik sahaja anda boleh. Semakin lama ia semakin banyak udara yang hilang sebelum membuat roti.

3. Mengatasi

Ya, anda boleh lebih masak jika anda tidak berhati-hati. Ini berlaku apabila suhu ketuhar ditetapkan terlalu tinggi sehingga menyebabkan kek anda mengecut, mendapatkan lubang dan terowong yang terbentuk dan terbakar, terutama di pangkalan kek. Perkara terakhir yang anda mahukan, terutamanya dengan kek lumpur adalah kering dan dibakar.

4. Pemecatan yang tidak betul dari Pan

Apabila mengeluarkan kek dari kuali anda perlu menggunakan spatula untuk memastikan ia keluar dengan perlahan dan lancar. Kek lumpur adalah (sepatutnya jika ia dilakukan dengan betul) lembap dan tegas, namun selepas dibakar mereka akan lebih lembut kemudian apabila mereka sejuk. Juga pastikan kuali lancar dengan betul sebelum menuangkan adonan itu penting untuk membuat proses penyingkiran ini lebih mudah.

5. Terlalu Banyak Cecair

Kadang-kadang orang berfikir bahawa untuk membuat kek lumpur walaupun moister bahawa mereka perlu menambah lebih banyak cecair untuk mencapai ini. Seringkali ini menghasilkan kek yang sama ada tidak akan naik atau gua di tengah. Kekalkan resipi dan mengawal lembapan sepanjang tempoh anda membakar kek.

Maklumat seperti ini dapat membantu anda membuat kek dengan sempurna; mengambil kekecewaan daripada penaik. Ketahui bagaimana anda boleh mendapat akses kepada lebih daripada 14 video berkualiti tinggi [] dan lebih banyak petua & cara untuk membuat kek sempurna setiap kali!


Post a Comment

0 Comments