Cheesy Corn Chowder Dengan Twist Mexico


Minnesota telah menerima salji rekod pada tahun ini. Kami mempunyai salji yang sangat banyak sehingga bandar-bandar berlarutan untuk meletakkannya. Saya seorang pemandu yang berhati-hati, tetapi lebih berhati-hati ketika saya mengintip sudut-sudut yang ditumpuk salji. Cuaca yang sejuk telah bersama kami selama berminggu-minggu dan menjadikan Minnesotans memikirkan sup. Kedai runcit menjalankan special sup dan membuat memaparkan cracker.

Saya mempunyai banyak resipi agung adalah satu. Resipi asalnya berasal dari New England dan merupakan gabungan mudah babi garam atau daging, bawang, kentang, dan jagung. Apabila resipi itu tersebar dari satu kawasan ke negara lain, makanan serantau ditambah kepadanya.

Menurut "Semua Tentang Sup Supai," artikel di laman web Soup Hoopla, bacon digunakan sebagai asas krim. "Para nelayan setempat akan membuang sampel tangkapan mereka ke dalam kawah besar atau periuk dan mendidih kepingan ikan dengan pelbagai jenis sayuran dan kentang." Semasa tahun 1800-an, tukang masak mula menambah kerang ke krim. Lain-lain jenis tepung jagung, jagung dan sosej dan daging lembu, berkembang dari resipi asal.

Restoran Colonial Williamsburg masih menyajikan tepung jagung tradisional dan resipi dimasukkan ke dalam "The Cookbook Williamsburg." Ia bermula dengan babi garam, dan mengandungi bahan-bahan tradisional: bawang, saderi, kentang, stok ayam, jagung, dan mentega. "Jagung gaya krim menghilangkan keperluan untuk mengeluarkan 

Resipi terkini menambah sayur-sayuran tambahan, seperti zucchini yang dicincang, untuk meningkatkan nilai pemakanan.

Chowder jagung biasanya menebal dengan roux krim atau tepung mentega. Untuk kepingan Mexico, saya menambah kaleng sup kek Fiesta Nacho, keju tambahan, dan sesetengah lada chili dalam tin. Kerana keju dan keju keju asin, saya tidak menambah garam lagi. Saya menambah cabai chili pada saat-saat akhir supaya mereka tidak mendapat lembap. Hidangkan sup dengan gulung kerak atau keropok.

Bahan-bahan


  • 1 sudu minyak zaitun
  • 1 sudu mentega
  • 1 bawang kuning kecil, diced
  • 1 rusuk dadu, diced
  • Kad 32-ons tiada stok ayam garam
  • 3 cawan jagung beku, dibuang
  • 10 3/4-ounce boleh Fiesta Nacho Cheese Sup
  • 1 1/2 cawan dicincang, 2% keju Cheddar
  • 3 sudu besar chiles hijau dicincang (atau lebih)
  • Kaedah

Letakkan minyak zaitun dan mentega dalam cerek sup. Tambah bawang cincang dan saderi. Masak di atas api sederhana sehingga sayur-sayuran lembut. Hidupkan api ke rendah dan tambah stok ayam, jagung, sup keju, dan keju Cheddar. Tutup dan reneh selama 10 minit. Kacau sup beberapa kali supaya keju tidak melekat o bahagian bawah cerek. Hiaskan dengan bacon yang hancur atau cip Mexico. Membuat 8 hidangan utama hidangan atau 16 hidangan pembuka (separuh cawan).

Hakcipta 2011 oleh Harriet Hodgson


Post a Comment

0 Comments